کیوتی پروژه گیرنده دیجیتال خانگی چیست و چه کاربردی دارد؟ - پروژه کیوتی

آن زمان را به‌خاطر میاورید که تلویزیون‌ها آنتن‌های بلند بالایی داشتند و با هر بار برفک و اشکال مجبور می‌شدیم تا پشت‌بام خانه برویم و آنتن را تنظیم کنیم؟ این اتفاق زمانی بدتر می‌شد که وسط مسابقه حساس یا دیدن برنامه موردعلاقه‌مان باد و باران آنتن را جابه‌جا می‌کرد و همه چیز را به هم می‌ریخت.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیگر دردسرهای گذشته را نداریم، خیلی از مشکلات این‌چنینی ما با تولید محصولات پیشرفته از بین رفته است و جای خود را به تصاویر باکیفیت بالا داده است و دیگر دغدغه به‌هم‌ریختن تصاویر را در مواقع حساس نخواهیم داشت. یکی از این محصولات که مشکل آنتن‌ها بی‌کیفیت را برای ما حل کرده است گیرنده دیجیتال خانگی می‌باشد که قرار است در این مطلب به آن بپردازیم.

 

 

 

 

گیرنده دیجیتال خانگی چیست؟

همان‌طور که گفتیم درگذشته برای دریافت کانال‌های مختلف تلویزیونی نیازمند آنتن بودیم و هرچه این آنتن کیفیت بهتری داشت، تصاویر واضح‌تر بود، درواقع آنتن سیگنال‌های آنالوگ کانال را دریافت می‌کرد و تصویر را به ما نشان می‌داد اما با روی کار آمدن سیگنال‌های دیجیتال دیگر آنتن کافی نبود و ما نیاز به یک مبدل آنالوگ به دیجیتال یا همان گیرنده سیگنال دیجیتال خواهیم داشت.

گیرنده دیجیتال کار تبدیل سیگنال آنالوگ را به صفر و یک دیجیتال را برای ما انجام خواهد داد.

این دستگاه‌ها از سال ۱۳۸۹ وارد بازار ایران شدند تا دریافت سیگنال‌های دیجیتال را برای تلویزیون‌های آن زمان فراهم کنند این دستگاه را به نام ست تاپ باکس نیز معروف است و توسط شرکت‌های مختلفی تولید

 

مزایای گیرنده دیجیتال خانگی چیست؟

درگذشته می‌توانستیم تنها تعداد محدودی کانال را از طریق آنتن دریافت کنیم اما اکنون صداوسیما کانال‌های بیشتری را در اختیار مردم قرار داده است که می‌توان به‌وسیله گیرنده دیجیتال به آنها دست پیدا کرد همچنین دیگر خبری از برفک یا قطعی آنتن وجود نخواهد داشت و با یک آنتن معمولی هم می‌توانید تصاویر و صدا را باکیفیت بهتری دریافت کنید. با این دستگاه حتی می‌توانید بدون نیاز به جست‌وجوهای سخت و دشوار به‌راحتی به کانال‌های مختلف رادیویی نیز دسترسی داشته باشید.

البته امروزه تلویزیون‌های دیجیتال در قطعات خود دارای گیرنده دیجیتال هستند اما با نوسانات قیمت بازار تعویض تلویزیون بسیار پرهزینه‌تر از ارتقاء تلویزیون قدیمی می‌باشد.

این گیرنده‌های دیجیتال می‌توانند امکانات متنوعی همراه خود داشته باشند، قابلیت اتصال فلش مموری و ضبط برنامه‌های موردعلاقه یکی از این ویژگی‌ها می‌باشد که استفاده از این دستگاه را جذاب می‌کند. همچنین به‌وسیله ورودی usb این دستگاه می‌توانید فایل‌های صوتی و تصویری خود را از تلویزیون پخش کنید.

 

خرید گیرنده دیجیتال خانگی

برای خرید گیرنده دیجیتال به چند نکته توجه کنید، ابتدا به شرکت تولیدکننده و گارانتی آن توجه کنید تا معتبر باشد، سپس قطعات دستگاه را بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشد و همگی قطعات درون جعبه قرار داشته باشد و از امکانات آن باخبر باشید سپس اقدام به خرید گیرنده کنید.

 

در پایان

اگر بر سر دوراهی خرید تلویزیون جدید و خرید گیرنده دیجیتال مانده‌اید باید به این نکته توجه کنید که خرید تلویزیون جدید هزینه‌های میلیونی خواهد داشت و تنها خود تلویزیون نیست و خرید لوازم جانبی جدید این هزینه را برای شما دوچندان خواهد کرد، اما به‌وسیله یک ابزار ساده می‌توانید امکانات جدیدی را به تلویزیون قدیمی خود ببخشید و آن را ارتقاء دهید و حتی پس از استفاده از این دستگاه به کیفیت تصویر بهتر دست پیدا خواهید. این دستگاه دردسرهای شما برای دریافت تصویر باکیفیت کاهش می‌دهد. امیدوارم در این مقاله با گیرنده دیجیتال به‌اندازه کافی آشنا شده باشید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 75 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 20 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.