کیوتی پروژه ۱۰ کاری که نمی دانستید می توان با گوگل مپس انجام داد - پروژه کیوتی

گوگل مپس یکی از برنامه‌های پرکاربرد و محبوب کاربران است که برای پیدا کردن مسیر یا کاوش در مکان‌های دور استفاده می‌شود. اما این برنامه می‌تواند کاربردهایی بیش از آنچه که تصور می‌کنید داشته باشد.

به غیر از استفاده‌های معمولی، شما می‌توانید از این برنامه برای به خاطر سپردن محل پارک خودروها یا دانستن قیمت بنزین و حتی اطلاع از باز بودن یک رستوران استفاده کنید. ما در اینجا فهرست ۱۰ کاری که احتمالا نمی‌دانستید با گوگل مپس می‌توان انجام داد آورده‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید تا با این موارد بیشتر آشنا شویم.

محل پارک خودرو خود را در گوگل مپس ذخیره کنید

شما با نقشه‌های گوگل مپس می‌توانید بدانید قبلا خودروی خود را در کجا پارک کرده‌ بودید. شما همچنین می‌توانید مکان‌های پارک موتورسیکلت خود را روی نقشه گوگل مپس ذخیره کنید تا بعدا به آن مکان‌ها مراجعه کنید.

گوگل مپس "۱۰ کاری که نمی دانستید می توان با گوگل مپس انجام داد"

برای ذخیره کردن محل پارک خودروی خودتان می‌توانید گوگل مپس را روی گوشی خود باز کنید و روی نقطه آبی‌رنگ که موقعیت کنونی شما را نشان می‌دهد ضربه بزنید تا از منوی باز شده گزینه Save parking را انتخاب کنید. برای پیدا کردن محل پارک‌های قبلی خود می‌تواند روی نوار جستجوی‌ گوگل مپس ضربه بزنید تا مکان‌های ذخیره شده را پیدا کنید. شما همچنین می‌توانید مکان‌های ذخیره شده را حذف کنید.

از گوگل مپس به‌صورت آفلاین استفاده کنید

اگر فکر می‌کنید که گوگل مپس اینترنت شما را  بیش از حد مصرف می‌کند، یا اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید و نمی‌خواهید هزینه‌های رومینگ بپردازید، می‌توانید به‌صورت آفلاین از گوگل مپس استفاده کنید. برای این کار، اپلیکیشن گوگل مپس را باز کرده و روی عکس پروفایل خود ضربه بزنید. در منوی بازشده گزینه نقشه‌های آفلاین را انتخاب کنید تا نقشه‌هایی را که قبلا دانلود کرده‌اید مشاهده کنید. شما می‌توانید اطلاعات هر منطقه‌ از نقشه را به‌طور مجزا دانلود کنید.

البته برای اینکه نقشه‌های دانلود شده فضای بیشتری از گوشی شما را اشغال نکند بهتر است که نقشه‌های بزرگ‌تر را دانلود نکنید.

قیمت سوخت را روی گوگل ‌مپس چک کنید

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که در یک پمپ بنزین، به خودروی خود سوخت زده باشید اما وقتی از جلوی یک پمپ بنزین دیگر عبور می‌کنید متوجه می‌شوید که بنزین را گران‌تر زده‌اید. گوگل مپس این قابلیت را دارد که بهترین قیمت سوخت را در پمپ‌بنزین‌های مختلف روی نقشه به شما نشان دهد. برای مشاهده قیمت‌ها کافی است که در زیر نوار جستجو که گزینه‌هایی مثل رستوران‌ها و هتل‌ها وجود دارند روی گزینه Gas ضربه بزنید تا پمپ بنزین‌های اطراف محل‌تان را به همراه قیمت سوخت در آن‌ها نشان دهد. البته این قابلیت فعلا محدود به آمریکاست و از طرفی هم نباید انتظار داشته باشید که هر پمپ بنزینی قیمت خودش را اعلام کند.

از طریق گوگل مپس خود را به آخرین قطار یا اتوبوس برسانید

گوگل مپس این قابلیت را دارد که اطلاعات حمل‌ونقل عمومی و همچنین زمان حرکت قطارها و اتوبوس‌ها را نشان دهد. برای خیلی از ما دانستن زمان حرکت آخرین قطار یا اتوبوس اهمیت زیادی دارد تا بتوانیم خود را به‌موقع به ایستگاه برسانیم. برای دانستن این اطلاعات کافی است گوگل مپس را باز کرده و در فاصله بین دو نقطه‌ای که می‌خواهید بین آنها سفر کنید گزینه Public transport را جستجو کنید و در آنجا روی گزینه Leave now ضربه بزنید تا سه گزینه Depart at ،Arrive by و Last available ظاهر شوند. گزینه Last available را انتخاب کنید تا لیست آخرین قطارها یا ‌اتوبوس‌های هر ایستگاه را مشاهده کنید. البته گوگل مپس در بخش اطلاعات حمل‌ونقل عمومی خطاهایی نیز دارد که بهتر است آن را در نظر بگیرید.‌

گوگل مپس "۱۰ کاری که نمی دانستید می توان با گوگل مپس انجام داد"

با گوگل مپس فواصل را اندازه‌گیری کنید

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که خواسته باشید فاصله بین دو مکان را روی نقشه اندازه‌گیری کنید. گوگل مپس این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا فاصله بین نقاط مختلف را روی نقشه اندازه بگیرید. برای این کار کافی است روی یک مکان در گوگل مپس  کلیک راست یا ضربه بزنید تا گزینه Measure distance ظاهر شود سپس مکان دوم را انتخاب کنید.

گوگل مپس "۱۰ کاری که نمی دانستید می توان با گوگل مپس انجام داد"

بنابراین اگر قصد پیاده‌روی در اطراف یک شهر را دارید یا برای انجام یک پیاده‌روی چندساعته برنامه‌ریزی کرده‌اید می‌توانید با استفاده از این قابلیت فاصله بین مکان‌های موردنظر خود را اندازه بگیرید.

تاریخچه مکان‌هایی که سفر کرده‌اید را ثبت کنید

گوگل مپس نه‌تنها این قابلیت را دارد که مکان‌های اخیرا بازدیدشده‌ی شما را ثبت کند بلکه گزارشی از مسیرها و مکان‌های ذخیره‌شده شما را ارایه کند. در واقع، گوگل مپس می‌تواند محل‌های تردد شما را ردیابی کند. البته اگر شما به‌خاطر مسایل امنیتی نمی‌خواهید از قابلیت ردیابی گوگل مپس استفاده ‌کنید می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

برای این کار کافی است روی عکس پروفایل خود ضربه بزنید و سپس گزینه Your Timeline را انتخاب کنید. در مرحله بعد، روی آیکون سه نقطه در بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید تا تاریخچه مکان‌های قبلی خود را فعال یا غیرفعال کنید. شما همچنین می‌توانید از گوگل مپس بخواهید که تاریخچه مکان‌های شما را بعد از یک مدت‌زمان مشخص به‌طور خودکار پاک کند.

دوستان خود را با گوگل مپس ردیابی کنید

شما از گوگل مپس می‌توانید برای ردیابی دوستان خود استفاده کنید. البته این قابلیت اصلا چیز بدی نیست و شما به هیچ‌وجه قرار نیست بدون اطلاع دوستان‌تان آن‌ها را ردیابی کنید. بلکه برای استفاده از آن، ابتدا باید دوستان‌تان موقعیت خود را به‌طور دستی با شما به اشتراک بگذارند.

گوگل مپس "۱۰ کاری که نمی دانستید می توان با گوگل مپس انجام داد"

بعد از انجام این کار توسط دوستان‌تان، می‌توانید موقعیت آن‌ها را برای مثال در هنگام قرار ملاقات‌ها پیدا کنید. دوستان‌تان برای به اشتراک‌گذاری مکان خود کافی است که روی عکس پروفایل خود ضربه بزنند و گزینه Location Sharing را انتخاب کنند. سپس گوگل مپس صفحه‌ای شامل همه مخاطبین دوستان‌تان را باز خواهد کرد تا آن‌ها بتوانند انتخاب کنند با چه کسانی می‌خواهند مکان خود را به اشتراک بگذارند.

با گوگل مپس به گذشته سفر کنید

شاید سفر به گذشته یک آرزوی محال به نظر برسد، اما گوگل مپس می‌تواند این قابلیت را در اختیار شما قرار دهد. این برنامه‌ می‌تواند به شما اجازه دهد نمای ظاهری مکان‌ها را در زمان‌های گذشته ببینید. این قابلیت با استفاده از گزینه Street view به‌راحتی قابل انجام است.

گوگل مپس "۱۰ کاری که نمی دانستید می توان با گوگل مپس انجام داد"

برای استفاده از این گزینه کافی است وارد آن شوید تا تاریخ‌های ثبت تصاویر یک مکان مشخص را در گوشه بالا سمت چپ مشاهده کنید. روی هر تاریخی که‌ دوست داشتید ضربه بزنید یا کلیک کنید تا ویوی هر مکان را در زمان‌های گذشته مشاهده کنید. البته نباید انتظار داشته باشید که گوگل مپس گذشته هر مکان را در زمان‌های محتلفی ثبت کرده باشد.

گوگل مپس خود را سفارشی‌سازی کنید

گوگل مپس قابلیتی به نام نقشه‌های سفارشی دارد که بسیار مفید و کاربردی است و به شما اجازه می‌دهد تا روی نقاط مختلف نشانه‌گذاری کنید. شما می‌توانید این نشانه‌ها را گروه‌بندی کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید تا آنها هم بتوانند نشانه‌های خود را اضافه کنند. در واقع با این قابلیت می‌توانید مشخص کنید که گروه شما در هنگام سفر به یک شهر یا مکان مشخص قرار است از کجاها بازدید کنند.

برای استفاده از این قابلیت کافی است گوگل مپس را باز کنید و روی گزینه منو در سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید، سپس گزینه Your places را انتخاب کنید تا گزینه Maps را مشاهده کنید. سپس روی Create Map ضربه بزنید. اگر هم خواستید نقشه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید گزینه Share را انتخاب کنید.

با استفاده از واقعیت افزوده گوگل مپس در همه جا کاوش کنید

شما با استفاده از قابلیت Live View گوگل مپس می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره مکان‌های اطراف خود بدانید. این قابلیت در واقع یک قابلیت واقعیت افزوده است که با اسکن کردن فضای اطراف شما می‌تواند اطلاعات بسیار زیادی را درباره مکان‌های اطراف‌ شما در اختیارتان قرار دهد. با استفاده از این قابلیت حتی می‌توانید زمان باز شدن فروشگاه‌ها و کافه‌ها و همچنین نظرات مشتریان آن‌ها را مشاهده کنید.

گوگل مپس "۱۰ کاری که نمی دانستید می توان با گوگل مپس انجام داد"

هر ۱۰ قابلیت‌ فوق، جرو مواردی بودند که احتمالا از وجود آن‌ها در گوگل مپس خبر نداشتید. اگر هنوز از این قابلیت‌ها استفاده نکرده‌اید می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.

منبع: Techradar

به
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 113 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 21 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.