کیوتی پروژه سرمایه گذاری در تورنتو - پروژه کیوتی

تورنتو از اهمیت زیادی در این کشور برخوردار است. این شهر از نظر موقعیت جغرافیایی درست در مرکز آمریکای شمالی قرار گرفته و فرصت های شغلی و سرمایه گذاری بسیاری را برای متقاضیان فراهم کرده است که سرمایه گذاری در تورنتو، تنها یکی از خیل عظیم کارهایی است که می توان در تورنتو انجام داد.

روش های سرمایه گذاری در تورنتو

به طور کلی، ۷ روش برای سرمایه گذاری در تورنتو وجود دارد که شامل موارد زیر می شوند. دارندگان کسب و کار، کارآفرینان و سرمایه گذاران از طریق این سه روش، می توانند به اقامت دائم کانادا برسند.

  • اکسپرس انتری اجرایی
  • برنامه های نامزدی استان انتاریو (OINP)
  • راه اندازی شرکت استارتاپ
  • کارآفرینی
  • خرید بیزینس فعال در تورنتو
  • خود اشتغالی
  • ثبت شرکت در تورنتو

شرایط اخذ اقامت دائم کانادا در تورنتو از طریق راه اندازی شرکت استارتاپ

گذراندن مجوزها و آزمایش های امنیتی و پزشکی کانادا

باید در طی ۵ سال اخیر حداقل به مدت ۱۰۹۵ روز یا ۳ سال کامل در کانادا زندگی کرده باشید.

لازم است تا کلیه تعهدات ثبت مالیات بر درآمد شخصی خود در سه سال مالیاتی گذشته را نیز ارائه کرده باشید.

باید در یک آزمون زبان خارجی (انگلیسی و یا فرانسوی) مبنی بر اثبات مهارت های زبانی شرکت کنید.

شرکت در یک آزمون دیگر در رابطه با ارزش های کانادا از قبیل تاریخ، نمادها، موسسات، قوانین، مسئولیت ها و همینطور امتیازات شهروندی این کشور نیز الزامی است.

سرمایه گذاری در تورنتو از طریق ثبت شرکت

برای سرمایه گذاری در تورنتو از طریق این روش، باید ابتدا یک شرکت در این شهر ثبت کنید. بعد از آن، باید مبلغی را که برای سرمایه گذاری مد نظر گرفته اید را در حساب بانکی استان انتاریو سپرده کنید تا بعد از راه اندازی کسب و کارتان بتوانید روند پیشروی تجارت خود را با ارائه گزارش های متوالی به اداره مهاجرت کانادا اعلام کنید.

در این روش، ۲ سال به شما فرصت داده خواهد شد تا کسب و کار خود را شروع کنید. در طی این ۲ سال می توانید با مجوز کار کانادا در این کشور حضور داشته باشید و فرزندانتان هم اجازه تحصیل در کالج های کانادا و دانشگاه های کانادا خواهند داشت.

همچنین، قادر هستید که از خدمات بیمه و سایر خدمات بین المللی دولت کانادا نیز برای خودتان و خانواده تان بهره مند شوید.

شرایط سرمایه گذاری در تورنتو از طریق ثبت شرکت

ارائه بیزینس پلن یا طرح تجاری حرفه ای. برای کسب مجوز اقامت دائم کانادا و ثبت شرکت، مهم ترین کار ارائه بیزنس پلن حرفه ای است که در آن باید دولت کانادا را مجاب کرد که به شما مجوز ورود و ثبت شرکت داده شود.

  • شما باید به مسئولین امر در کانادا اطمینان بدهید که کسب و کار شما به نفع اقتصاد این کشور است و به توسعه آن کمک خواهد کرد.
  • برآورد کردن شرایط استان انتاریو که قصد ثبت شرکت در آن را دارید. (با توجه به متفاوت بودن قوانین ایالت های مختلف کانادا)
  • اثبات مهارت زبانی با مدرک زبان (به یکی از دو زبان انگلیسی، فرانسوی یا هر دو بر اساس ایالت مورد نظر)
  • داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم
  • متعهد شدن به تعهدات قانونی در رابطه با شرکت ظرف مدت تقریبا ۳ سال
  • به امضا رساندن تعهدنامه ای که شرایط تاسیس شرکت در آن قید شده باشد.
  • داشتن سابقه مدیریت یک بیزینس در ۳ سال اخیر
  • در صورتی که بتوانید شرکت یا کسب و کاری در انتاریو راه اندازی کنید، واجد شرایط سرمایه گذاری در تورنتو خواهید بود.
  • باید به اداره کار کانادا ثابت کنید که حضورتان در این کشور برای مدیریت این واحد تجاری ضروری است. در صورتی که موفق به متقاعد کردن اداره مهاجرت کانادا شوید، می توانید درخواست ویزای کاری بدهید.

هزینه ویزای سرمایه گذاری در تورنتو

افرادی که قصد دارند با استفاده از یکی از روش های سرمایه گذاری، کارآفرینی یا برنامه های خود اشتغالی به تورنتو مهاجرت کنند، نیاز است که هزینه های فرایند درخواست مهاجرت را پرداخت کنند که حداقل میزان درخواست شده برای سرمایه گذاری در تورنتو ۲۰۰ هزار دلار کانادا است. البته، این مقدار سرمایه گذاری برای آن گروه از کسب و کارهایی است که موقعیت مکانی آن ها در خارج از منطقه تورنتو باشد. چنانچه کسب و کار مورد نظر در داخل منطقه تورنتو باشد، حداقل مبلغی برابر با ۶۰۰ هزار دلار کانادا برای سرمایه گذاری مورد نیاز خواهد بود. با توجه به نوسانات نرخ ارز، می توانید برای محاسبه و تبدیل ارقام به ریال، از صفحه دلار کانادا تورنتو کمک بگیرید.

چه کسب و کارهایی را نمی توان در تورنتو راه اندازی کرد؟

  • پمپ بنزین
  • بازیافت مواد پلاستیکی
  • بازیافت مواد فلزی
  • کارگزاران بازرگانی
  • هتل و مسافرخانه
  • شرکت های هولدینگ که تنها سهامدار شرکت های دیگر هستند و تولید کالا یا خدماتی ندارند.
  • لباسشویی و خشکشویی های اتوماتیک
  • کارواش هایی که در آن شستشوی خودرو به صورت اتوماتیک انجام می شود.
  • کسب و کارهایی که قبلا برای مدیریت و یا اداره آن ها، از نامزدهای برنامه کسب و کار انتاریو استفاده شده است.

همچنین، تمامی مشاغل ذکر شده در فهرست بالا به غیر از کسب و کارهای مرتبط با پمپ بنزین و هتل و مسافرخانه، جزء مشاغلی محسوب می شوند که اجازه راه اندازی و مدیریت آن ها در خارج از منطقه تورنتو نیز وجود ندارد.

مراحل سرمایه گذاری در تورنتو

در ابتدا باید خلاصه طرح اقتصادی خود را برای ارسال نامه ی Expression of Interest یا EOI آماده کنید.

ایمیل مبنی بر ابراز تمایل به کارآفرینی را به ایمیل EOI در سایت برنامه های مهاجرتی استانی انتاریو OINP ارسال نمایید و فرم رسمی EOI و سایر موارد و فرم های مورد نیاز را نیز تکمیل نمایید.

در صورت تایید شدن نامه EOI و دعوت به ثبت نام شدن، باید تمامی مستندات، مدارک و طرح جامع اقتصادی برای ثبت نام اصلی را آماده کنید.

در این مرحله باید ثبت نام اصلی در برنامه مهاجرت استانی سرمایه گذاری و کارآفرینی استان انتاریو را انجام دهید و تمامی مدارک مورد نیاز را ارسال نمایید و تمامی هزینه های لازم را هم بپردازید.

پس از آن، می بایست در جلسه مصاحبه کاری شرکت نمایید.

در آخرین مرحله ی این فاز، قرارداد حسن انجام کار (Performance agreement) را با اداره مهاجرت استان انتاریو امضا کنید.

در این مرحله، باید ویزای کار کانادا را از اداره مهاجرت کانادا (IRCC) و همینطور معرفی نامه اجازه اقامت موقت ۲ ساله کاری را نیز از طرف اداره مهاجرت استانی انتاریو (OINP) دریافت کنید.

اکنون باید به کانادا سفر کنید و در تورنتو استقرار پیدا کنید و ظرف مدت ۲۰ ماه طبق مفاد قرارداد Performance Agreement کسب و کار خود را احداث نمایید و طرح اقتصادی خود را نیز به اجرا بگذارید. همچنین، در طول انجام کسب و کار باید گزارش های اجرایی از شرایط بیزینس خود را نیز ارائه دهید.

اقدام بعدی، تکمیل قرارداد Performance agreement و دریافت معرفی نامه Provincial Nominee از اداره مهاجرت استان انتاریو می باشد.

پس از آن، می توانید ظرف مدت ۶ ماه از دریافت معرفی نامه، از طریق برنامه های مهاجرت استانی، برای اخذ اقامت دائم ثبت نام کنید. اخذ PR مستلزم عقد قرارداد جداگانه ی نظارت بر عملکرد متقاضی طی ۳۶ ماه اول در سازمان مهاجرت کانادا است.

 

دلایل سرمایه گذاری در تورنتو

برخی از مزایای سرمایه گذاری در تورنتو عبارت است از:

نیروی کار ماهر در دسترس

جالب است بدانید که بیش از ۷۰ درصد از جمعیت بزرگسالان را در تورنتو، افرادی تشکیل می دهند که از مدرک تحصیلات تکمیلی برخوردارند. این آمار نشان می دهد که میزان تحصیلات در این استان نسبت به میزان تحصیل در کشورهایی که عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هستند، بیشتر است. بنابراین همین امر سبب می شود تا سرمایه گذاران برای پیدا کردن نیروی کار ماهر دچار مشکل و نگرانی نشوند.

دانشگاه ها و کالج های محبوب در این استان مثل دانشگاه تورنتو که در بین ۲۰ دانشگاه برتر جهانی قرار گرفته و دانشگاه واترلو که دانشجویان آن اغلب توسط شرکت های سیلیکون ولی استخدام می شوند نیز در این موضوع بی تاثیر نخواهند بود.

اقتصاد پایدار

تورنتو در زمینه سرمایه گذاری با توجه به عملکرد خوب با برآیند مثبت در طول سالیان گذشته توانسته است تا اعتماد بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کند و مشارکت بسیاری را ایجاد نماید. ثبات سیاسی در این منطقه، اقتصاد پایدار و حفظ حاکمیت قانون موجب شده تا تورنتو روابط خود را با سایر مناطق حفظ کند.

سرمایه گذارانی که به دنبال رونق کسب و کار خود هستند، می توانند به تورنتو به چشم یک گزینه مناسب با ثبات سیاسی و اقتصادی بلند مدت نگاه کنند.

کیفیت بالای زندگی

اگر در عصر تکنولوژی به دنبال محیطی مناسب برای زندگی می گردید، بدون شک تورنتو یکی از بهترین ها برای زندگی و پیشرفت خواهد بود. کیفیت بالای زندگی، آسایش، امنیت و راحتی سرمایه گذاران بسیاری را همراه با خانواده هایشان از سراسر جهان برای کار و زندگی به این شهر کشانده است.

جالب است بدانید که تورنتو در تورنتو در فهرست ۱۰ شهر برتر جهان از نظر کیفیت زندگی در جایگاه هفتم قرار گرفته است.

دسترسی به بازارهای جهانی

کسب و کارهای مختلف در تورنتو و پیشرفت در این راه به شما کمک می کند تا به راحتی با سایر بیزنس ها در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید و به طور کلی به بازارهای جهانی دسترسی داشته باشید. برقراری ارتباط با سایر کسب و کارها و بازارهای جهانی بدون شک رقابتی سالم همراه با پیشرفت را برای شما به ارمغان می آورد.

صرفه جویی در هزینه های تجاری

هزینه های تجاری در تورنتو نسبتا پایین تر است و همین مورد می تواند به شما کمک کند تا با صرفه جویی در هزینه ها بتوانید مبالغ بیشتری را برای سرمایه گذاری، نوآوری و رشد کسب و کار خود اختصاص دهید. طبق بررسی های صورت گرفته، هزینه های تجاری برای سرمایه گذاری در تورنتو در مقایسه با سرمایه گذاری در ایالات متحده آمریکا ۲۴ درصد کمتر خواهد بود.

صنایع پولساز در تورنتو

  • صنعت خودروسازی،
  • ساخت وسایل نقلیه
  • صنعت جنگل داری
  • صنعت هنر

آیا خرید بیزینس فعال در تورنتو منجر به اقامت دائم کانادا خواهد شد؟

دریافت PR از طریق روش هایی نظیر خرید بیزینس یا راه اندازی کسب و کار، در دو مرحله کلی انجام می شود که مرحله دوم آن، منجر به اقامت دائم خواهد شد. در مرحله اول، ورک پرمیت کانادا را دریافت خواهید کرد.

با گذشت ۱ سال از سرمایه گذاری در کانادا و ثبت شرکت در تورنتو، اگر واجد شرایط باشید و الزامات مورد نیاز مثل مدرک زبان یا استخدام حداقل ۱ نیروی کار کانادایی را فراهم کرده باشید، متخصصین تراست جهت دریافت PR کانادا برای شما اقدام خواهند کرد. هیچ یک از روش های خرید بیزینس در کانادا، منجر به صدور PR به صورت آنی نمی شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 183 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 25 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.