کیوتی پروژه  روش درمان افسردگی بعد از تعطیلات - پروژه کیوتی

سرپی: تعطیلات بسیار شیرین است و روزهای قبل از رسیدن به تعطیلات از خود آن شیرین‌تر. اما امان از روزهای بعد از آن. دوست داری زمین و زمان را به‌هم ببافی و تَرک دیوار هم می‌تواند آدم را تا سرحد انفجار عصبی کند. اصلا انگار هوا هم سر ناسازگاری دارد و آفتابش هم در دلگیرترین حالت ممکن قرار می‌گیرد. اگر این احساس‌ها را تجربه کرده‌اید، باید بگوییم نگران نباشید، بسیاری از افراد مانند شما هستند و به این وضعیت سندروم افسردگی بعد از تعطیلات می‌گویند. تعطیلات نوروز به‌پایان رسیده و یک هفته‌ای هم درگیر کار و زندگی شده‌ایم، اما حال عد‌ه‌ای خوش نیست و هنوز نتوانسته‌اند به تغییرات فصل کنار بیایند،به همین بهانه قصد داریم در این مطلب به موضوع افسردگی بعد از تعطیلات بپردازیم. با ما همراه باشید.

چرا افسردگی بعد از تعطیلات ایجاد می‌شود؟

بازگشت به زندگی عادی قبل از نوروز کار سختی است با اینکه شرایط و مسئولیت‌های کاری فرد هیچ تغییری نکرده است، ولی از نظر روانی برای فرد غولی بزرگ و شکست‌ناپذیر جلوه می‌کند. آنچه در این میان مهم است، برخورد افراد با این شرایط است که ارتباطی مستقیم با ویژگی‌های شخصیتی و نوع تربیت خانوادگی‌شان دارد.

روان‌شناسان درباره کسالت و افسردگی بعد از تعطیلات می‌گویند: «انسان‌ها خیلی زود به شرایط عادت می‌کنند. از آنجا که همه دوست دارند در محیطی آرام و بدون استرس و افکار منفی زندگی کنند، طبیعی است پس از پایان تعطیلات مشکلاتی در روان‌شان ایجاد شود. به همین دلیل گاهی ممکن است فرد بعد از چندین روز استراحت، هنگام بازگشت به‌کار با حالاتی مانند بی‌انگیزگی، بی‌حوصلگی و حتی افسردگی و اضطراب روبه‌روشود». هرچند با افزایش سن، افراد از روی تجربه می‌آموزند که با این احساسات عقلانی‌تر برخورد کنند از این رو این مشکلات میان کودکان و دانش‌آموزان و جوانانی که تجربه کاری کمتری دارند بیشتر مشاهده می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 426 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 10 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.