کیوتی پروژه تعمیرات ویدئو پروژکتور - پروژه کیوتی

تعمیرات ویدئو پروژکتور

تعمیرات ویدئو پروژکتور از دیگر خدمات تخصصی ارائه شده در مرکز سخت افزار ایران است که در پارت مجزای خویش و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات انجام می پذیرد. خدمات ارائه شده در این مرکز به دلیل بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات و حضور زبده ترین کارشناسان تعمیر، محدود به نوع خاصی از این دستگاه نیست و پشتیبان تمامی پروژکتورهای جیبی، چندرسانه ای، خانگی و پروژکتورهای بزرگ (مورد استفاده در سمینارها و همایش ها) می باشد.

 

کاربران گرامی این محصول می توانند در صورت بروز هر گونه اختلال و ایراد در عملکرد این دستگاه به مرکز تعمیرات ویدئو پروژکتور مراجعه نمایند و تخصصی ترین خدمات مرتبط با این دستگاه را دریافت کنند. کارشناسان این مرکز با صبر و شکیبایی شما را در جریان تمامی اشکالات پیش آمده در دستگاه قرار داده و راهکارهای مورد نیاز جهت رفع آنها را با شما در میان می گذارند. (اکیداً توصیه می شود که پیش از تحویل دستگاه به یک مرکز از مجاز و استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کرده و کیفیت خدمات ارائه شده در آن را بررسی نمایید).

برای خرید لوازم مورد نیاز می تونید به فروشگاه اینترنتی مرکز تکنولوژی ایده مراجعه کنید.

عیب یابی و تعمیر خرابی تصویر پروژکتور

خرابی تصویر پروژکتور یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کاربران پروژکتور با آن روبه رو هستند. مشکلات تصویر امکان استفاده از دستگاه را به طور کلی منتفی می سازد. مشکلاتی که در تصویر سازی این دستگاه رخ می دهد، در حقیقت کل عملکرد دستگاه را با اختلال روبه رو می کند و امکان استفاده از پروژکتور را از بین می برد.

 

همه پروژکتور ها ، باید عمود بر سطح نمایش قرار بگیرند تا تصویر آنها بهترین کیفیت را داشته باشد. در غیر این صورت با مشکل Keystoning یا پیچیدگی تصویر و نهایتا خرابی تصویر پروژکتور رو به رو خواهیم شد. در مشکل Keystoning معمولا یک طرف تصویر کمی بزرگتر از طرف دیگر آن است. ممکن است تنظیمات درست Keystone این مشکل را برطرف کند، اما این مکانیزم یک روش دیجیتالی است که تفکیک پذیری قابل دسترسی را دستکاری کرده و در نتیجه کیفیت تصویر را کم می کند.بهتر است برای رفع این ایراد و اختلال از یک مرکز معتبر تعمیرات ویذئو پروژکتور کمک بگیرید تا مشکل به درستی ریشه یابی و برطرف شود.

 

تعمیر لیزر ویدئو پروژکتور

مشکلاتی همچون کاهش کیفیت و بروز اختلال در رنگ تصاویر ایجاد شده روی پرده و نیز به هم ریختگی تصاویر، معمولا ناشی از خرابی لیزر این دستگاه هستند. در پروژکتورهای لیزری، لیزر با LED ترکیب شده و لامپ های جدیدی را موسوم به لامپ لیزری یا Laser & LED Hybrid ساخته است. با روشن شدن این لامپ ها، نوری آبی رنگ به سمت قسمت فسفری رنگ پروژکتور تابانده می شود. سپس LED وارد عمل شده و رنگ قرمز را می سازد. در نهایت سه رنگ اصلی ترکیب شده و تصویر روی صفحه سفید به نمایش در می آید.

 

تعمیر لیزر ویدئو پروژکتور زمانی انجام می شود که مشکلاتی در تصویر وجود داشته باشد و این مشکلات، دلایل دیگری نداشته باشند. در این صورت باید لیزر بررسی شده و ترمیم گردد. البته گاهی هم کارشناسان تعمیرات ویدئو پروژکتور، راهی جز تعویض لیزر ندارند.

 

تغییر رنگ تصویر پروژکتور

در شرایطی که پروژکتور در تمام تصویر و یا بخشی از آن، نمایشگر سایه رنگ‌های زرد، قرمز، بنفش یا آبی باشد، می‌توان نتیجه گرفت که دستگاه نیاز به یک سرویس کامل دارد. تغییر رنگ تصویر بیانگر وجود اشکال در چرخه رنگ پروژکتورهای DLP  یا صفحات پلاریزه در پروژکتورهای LCD است. در وضعیتی که تغییر رنگ در پروژکتورهای ال سی دی به تازگی ظاهر شده باشد، می‌توان با تمیز کردن، کار کردن و کالیبره مجدد ماژول رنگ این اشکال را برطرف ساخت.

 

توجه داشته باشید که در صورت تأخیر در این کار، تعویض صفحات پلاریزه یا  منشور (prism assembly) که هزینه بالایی دارد، ضروری خواهد گشت. بنابراین در اولین فرصت نسبت به تعمیر و سرویس آن اقدام نمایید. تمامی خدمات تخصصی مرتبط با تعمیر خرابی تصویر پروژکتور با حضور در مرکز تعمیرات ویدئو پروژکتور قابل دریافت است.

 

رفع مشکل پرش تصویر پروژکتور

علامت اصلی بروز مشکل پرش تصویر در پروژکتورها، خرابی قطعه ای به نام Carelweel  یا چرخه رنگ با سنسور نور و موتور است. البته بلندی بیش از حد کابل پروژکتور یا معیوب بودن آن، عدم اتصال صحیح کابل پروژکتور به خروجی اسپلیت  VGA و عدم پشتیبانی دستگاه از رزولوشن سیستم را هم باید در نظر داشت. برای تعمیر پروژکتور در این شرایط، باید چرخه رنگ تعمیر یا تعویض شده و یا کابل های مربوطه اصلاح گردند. این کار نیاز به مهارت و ابزار خاصی دارد و باید حتما توسط کارشناسان مجرب انجام شود؛ در  غیر این صورت ممکن است دستگاه به طور کلی از کار بیفتد.

 

سیاهی، کم نوری و گرفته بودن تصویر پروژکتور و یا نبود بخشی از تصویر

در صورتی که از یک ویدئو پروژکتور DLP استفاده می‌کنید و در تصویر دریافتی از این دستگاه بخش‌هایی به صورت سیاه به نمایش درمی‌آید، این اشکال احتمالاً به دلیل وجود یک تراشه شکسته شده DLP است که چنین اختلالی را می‌توان با تعویض آن، رفع و برطرف نمود. از سویی دیگر در تمامی پروژکتورها این اشکال می‌تواند در نتیجه آسیب منشور و یا بلوک های نوری باشد.

 

تمامی خدمات تخصصی مرتبط با تعمیر خرابی تصویر پروژکتور  در مرکز تعمیرات ویدئو پروژکتور ارائه می‌گردد. اشکالاتی نظیر کم‌نوری یا گرفته بودن تصویر پروژکتور، عموماً ناشی از لامپ دستگاه می‌باشد، از همین‌رو توصیه می‌شود در این شرایط جهت تعمیر خرابی تصویر پروژکتور  پس از ۳۰۰۰ ساعت، لامپ‌های دستگاه تعویض شوند (جهت اطلاع از عمر مفید لامپ به دفترچه راهنمای ویدئو پروژکتورتان مراجعه کنید).

 

در تعویض لامپ‌های پروژکتور به این نکته توجه داشته باشید که لامپ‌های جایگزین حتماً اورجینال و اصلی باشند زیرا لامپ‌های تقلبی به علت ایجاد نوسانات برق، منجر به ناکارآمدی منبع تغذیه، شکست بالاست، و یا حتی نقص مادربرد می‌گردند. کاربران ویدئو پروژکتور توجه داشته باشند که در صورت عدم تعویض به موقع لامپ و ترکیدن آن در داخل دستگاه امکان آسیب به سایر قسمت‌ها وجود دارد.

دوشاخه پروژکتور را از پریز برق جدا کنید

پروژکتور را خاموش کنید و پس از چند دقیقه -که لامپ دستگاه به خوبی خنک شد- آنرا از برق بکشید. (اگر برق دستگاه را قطع کنیم لامپ همچنان داغ خواهد ماند.)

مرکز تکنولوژی ایده فروشگاهی در دستان تو ، با خیالی راحت خرید کنید.

محافظ لامپ را جدا نمایید

در این مرحله از تعویض لامپ پروژکتور، باید پیچ‌های مرتبط را با پیچ گوشتی باز کرد. معمولاً ۲ یا ۴ پیچ در را به بدنه متصل کرده‌اند. مدل هایی نیز وجود دارد که در آنها درب لامپ روی سطح بالایی پروژکتور قرار گرفته است.

 

لامپ را از محل خود خارج کنید

در این مرحله از تعویض لامپ پروژکتور ، با دستگیره‌ای که به همین منظور در پروژکتور تعبیه شده است لامپ را به آرامی از محل خود خارج کنید. سیم های وصل شده به لامپ را نیز با دقت جدا کنید. لامپ سوخته را در گوشه‌ای بگذارید و دقت نمایید تا با لامپ سالم اشتباه نشود.

 

محل لامپ پروژکتور را تمیز و گردگیری نمایید

برای گردگیری مکان لامپ پروژکتور بهتر است از یک پارچه نرم و بدون پرز استفاده کنید.

 

لامپ سالم را در محل لامپ پروژکتور قرار دهید

سیم های جدا شده از لامپ معیوب و سخوته را به لامپ جدید و سالم وصل نمایید و لامپ را در محل مناسب تعیبه شده در دستگاه، قرار دهید. تلاش نمایید تا دستان و انگشتانتان تنها با قاب پشت لامپ تماس داشته باشد و باقی نقاط لامپ و دستگاه را لمس نکنند (برای عدم لمس مستقیم می توانید یک پارچه را واسطه کنید).

 

درب لامپ را سر جای خود قرار دهید

درب محافظ لامپ را دوباره سر جای خود قرار داده و با پیچ گوشتی، پیچ های در را سفت کنید. در این مرحله از تعویض لامپ پروژکتور  می بایست تایمر لامپ، ریست شود.

 

شناسایی لامپ جدید توسط پروژکتور

جهت شناسایی لامپ جدید توسط پروژکتور می بایست از طریق تنظیمات منو تایمر لامپ را صفر کنید. در صورتی که این کار را انجام ندهید هیچ تصویری توسط دستگاه به نمایش در نخواهد آمد. صفر کردن تایمر لامپ در پروژکتورهای مختلف متفاوت است. در صورتی که اطلاعاتی در این باره ندارید شاید در دفترچه راهنمای پروژکتور بتوانید روش آن را پیدا کنید. در غیر اینصورت از کارشناسان حوزه تعمیرات ویدئو پروژکتور راهنمایی بگیرید.

 

معرفی ویدئو پروژکتورهای گوناگون

کارشناسان مرکز تعمیرات پروژکتور با آنالیز تعداد بیشماری از پروژکتورهای موجود در بازار، اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری آنها را استخراج نموده و از طریق بخش زیر در اختیار کاربران گرامی قرار داده اند. در حال حاضر پروژکتورهای بسیاری در بازارهای داخلی و خارجی با قیمت ها و کیفیت های متنوع وجود دارند و کاربران بسته به نیاز خویش می توانند نسبت به تهیه و خرید آنها اقدام نمایند.

 

پیش از مراجعه به بخش زیر و مطالعه ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری پروژکتورهای گوناگون نگاهی گذرا به تعریف و عملکرد این دستگاه خواهیم داشت. دیتا پروژکتور دستگاهی است که می تواند از طریق ورودی های مختلف خود تصاویر ویدئو، VCD، DVD، دوربینهای فیلم برداری، ویژوالایزر و کامپیوتر را دریافت و پردازش نموده و از طریق لنز و سیستم اپتیک خود، این تصاویر را در ابعاد بزرگ بر روی پرده نمایش انعکاس دهد. این دستگاه امروزه با نام های مختلفی نظیر ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، مالتی مدیا پروژکتور، ال سی دی پروژکتور، ویدئو پروجکشن، پروژکتور و … معرفی می شود که مفهوم همه آنها یکی بوده و مطابق با تعریف فوق است.

تعمیرات ویدئو پروژکتور و پاسخگویی به پرسش های کاربران

مرکز تعمیرات ویدئو پروژکتور ضمن ارائه کلیه خدمات و تعمیرات مرتبط با این دستگاه، ارائه دهنده تمامی خدمات مرتبط با نگهداری، سرویس و تعمیر این پروژکتور است. کاربران گرامی می توانند با حضور در مرکز تعمیرات ویدئو پروژکتور تخصصی ترین خدمات مرتبط با این دستگاه را دریافت نمایند. برخی از خدمات ارائه شده در این مرکز عبارتند از:

بد نیست بدانید که به اذعان کارشناسان مرکز سخت افزار ایران رایج ترین ایراد در این دستگاه، ایراد مرتبط با لامپ آن است که البته ارتباط نزدیکی با شیوه استفاده از دستگاه دارد. در این میان، نحوه روشن و خاموش کردن دستگاه و میزان دود و گردو غبار موجود در دستگاه نیز در تعیین میزان عمر لامپ بسیار مؤثر است.

 

(کاربران گرامی توجه داشته باشند که ترکیدن لامپ در درون دستگاه ممکن است سبب آسیب رسانی به دیگر بخشهای دستگاه گردد). در صورت نیاز به کسب اطلاعات و مطالب بیشتر در رابطه با رایج ترین اشکالات ایجاد شده در این دستگاه و دیگر دستگاه می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

تعمیرات ویدئو پروژکتور و اخبار این حوزه

مراجعه به مرکز تعمیرات ویدئو پروژکتور این اطمینان را به کاربر می بخشد که تعمیرات اِعمال شده بر روی دستگاه معیوب، منطبق بر استانداردهای بین‌المللی و شرکتی بوده و منجر به بازیابی کیفیت اولیه دستگاه می گردد از همین روست که کارشناسان اکیداً توصیه می نمایند پیش از تحویل دستگاه به یک مرکز تعمیرات از مجاز و استاندارد بودن آن اطمینان حاصل شود؛ توجه داشته باشید مراجعه به یک مرکز ناآشنا جهت تعمیر دستگاه نه تنها ممکن است اشکالات آن را رفع نکند بلکه ممکن است به دلیل اِعمال برخی دستکاری های ناشیانه توسط تعمیرکاران مبتدی و نابلد، اشکالات و نواقص دستگاه معیوب دو چندان شده و چه بسا فرصت تعمیر آن برای همیشه از بین برود.

 

تعمیرات ویدئو پروژکتور و مقالات مرتبط

یکی از گامهای مؤثر در سرعت‌بخشی به تعمیرات ویدئو پروژکتور شناسایی شایع ترین اشکالات احتمالی پیش آمده در این دستگاه است. شناسایی و تشخیص اشکالات شایع دستگاه سبب می گردد تا کارشناسان تعمیر از ورود به دیگر حوزه‌های نامرتبط خودداری کرده و تعمیرات ویدئو پروژکتور را صرفاً در بخش معیوب پیاده سازند. در صورتی که شما نیز دارنده یکی از ویدئو پروژکتورهای عرضه شده در بازار هستید خواندن مقالات ارائه شده در بخش زیر خالی از لطف نخواهد بود.

تعمیرات ویدئو پروژکتور در اینجا به پایان رسید لطفا نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به مرکز تکنولوژی ایده مراجعه نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 182 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 25 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.