کیوتی پروژه اصول مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی - پروژه کیوتی

در این مقاله به اصول مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی می پردازیم. در انتهای این مقاله شما قادر خواهید بود اصول اساسی طراحی داخلی را که هر فردی که به دنبال تغییر دکوراسیون داخلی خود است باید بدانید، میپردازیم. طراحی داخلی دارای اصولی است، برای ایجاد یک طراحی عالی باید این اصول را  استفاده می کند. حتی بسیاری از طراح ها این اصول را میدانند ولی آن ها را به درستی اجرایی نمی کنند. بنابراین طراح شما باید این اصول را تشخیص داده و به کار بگیرید.. حالا بررسی می کنیم که طراحی داخلی چیست؟ بسیاری از افراد فکر می کنند که طراحی داخلی کاملا سلیقه ای است. اما دکوراسیون داخلی دارای اصول زیادی است، که اگر اصول رعایت نشود، منجر به عدم زیبایی و چشم نواز نشدن دکوراسیون شما می شود. شما به عنوان یک فرد عادی ممکن است، یک رنگی کاغذ دیواری را برای محیط خود مناسب بدانید. اما زمانی که آن طرح کاغذ دیواری توسط نصاب پیاده سازی و اجرایی می شود، اصلا طرح زیبایی ایجاد نمی شود. همچنین بسیاری از افراد یک رنگ کاغذ دیواری را انتخاب می کنند و وقتی مبلمان خود را قرار میدهند، اصلا با طرح جذابی روبرو نمی شویم. بسیاری از طرح ها شاید در حال حاضر برای شما زیبا باشند ولی بعد از چند ماه و گاهی چند سال، شما از این طرح خسته می شوید.

“طراحی داخلی در حقیقت، ایجاد یک  فرآیند شکل گیری تجربه فضای داخلی ، از طریق دستکاری حجم فضایی و همچنین تغییر رنگ و متریال  است. با دکوراسیون داخلی اشتباه گرفته نشود ، طراحی داخلی علاوه بر دکوراسیون سنتی از جنبه های روانشناسی محیط ، معماری و طراحی متریال و مبلمان نیز بهره می برد. ما با طراحی داخلی می توانیم فضای شما را کوچکتر یا بزرگ از واقعی نشان دهیم و این کار بسیار بزرگی است. بسیاری از افراد میلیون ها تومان هزینه می کنند و خانه یا آپارتمانی چند متر بزرگ تر خریداری می کنند ولی به طراحی داخلی و نحوه چیدمان ، دقت نمی کنند. جهت اطلاعات و ایده های کامل تر در مورد انجام این کار می توانید مقاله، ۹ پیشنهاد عالی برای طراحی داخلی خانه و آپارتمان های کوچک و بهترین ایده های طراحان داخلی برای خانه ها و آپارتمان های کوچک را مطالعه کنید.

اتاق نشان داده شده بالا  را دقت کنید، یک اتاق کوچک که به طوری طراحی و دکوراسیون شده است که کوچکی آن در نگاه اول به شما انتقال پیدا نمی کند ولی در حال حاضر که به این اتاق نگاه می کنید، متوجه خیلی کوچک بودن این اتاق می شوید. دلیلش چیست؟ دلیلش رعایت همان اصول مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی است که در ادامه هم به تعدادی از این اصول می پردازیم. طراح داخلی شخصی است که در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی حرفه ای محسوب می شود یا شخصی که به عنوان بخشی از شغل خود فضای داخلی را طراحی می کند. طراحی داخلی عملی خلاقانه است که اطلاعات برنامه ای را تجزیه و تحلیل می کند ، جهت مفهومی ایجاد می کند ، جهت طراحی را اصلاح می کند و اسناد ارتباطی و ساختاری گرافیکی را تولید می کند.

استفاده از طراحی و دکوراسیون داخلی در پیشرفت کاری و شغلی

بسیاری از شغل های ما از نگاه ارائه خدمات یا محصول کاملا شبیه به رقیب هستند. شما برای این خدمات و محصولات چه تکنیک هایی دارید که متفاوت باشد. در ادامه یک مثال از دندان پزشکی  در کشور انگلستان برای شما میزنم. دندان پزشکی در کشور انگلستان برای ایجاد تجربه لذت بخش برای افراد دارای انتظار یک دکوراسیون داخلی مجهز و زیبا و در حققیت لاکچری درست کرده است. چیدمان مبلمان و دکوراسیون این دکتر باعث شده است که افراد زیادی خواهان آمدن با مریض باشند. این طراحی و دکوراسیون داخلی در حقیقت منجر به تبلیغ بیشتر مشتریان به این مطب شده است. بسیاری از ماها در کسب و کار خود به اهمیت طراحی و دکوراسیون داخلی دقت نمی کنیم. نحوه طراحی و دکوراسیون مناسب می تواند منجر به بهبود، توسعه و تبلیغات بیشتر شما شود.

اکنون که ایده ای در مورد طراحی داخلی دارید ، ما می توانیم جلو برویم و چیزهای بسیار مفیدی را یاد بگیریم ، اصول طراحی داخلی. شروع کنیم !

اهمیت یکپارچگی و  هماهنگی در طراحی داخلی

هنگام انجام طراحی داخلی لازم است که خانه را به عنوان یک کلیت تصور کنید. مجموعه ای از فضاها که توسط سالن ها و راه پله ها به هم متصل شده اند. بنابراین مناسب است که یک سبک و تم مشترک در سراسر محیط شما اجرا شود. متأسفانه بسیاری از بخش های خانه  و محیط تجاری ما سازهای مختلفی میزند. این بدان معنا نیست که تمام عناصر طراحی داخلی باید یکسان باشند اما آنها باید با هم کار کنند و مکمل یکدیگر باشند تا ترکیب کامل را تقویت کنند. روشی برای ایجاد این موضوع یا خط داستانی استفاده مناسب از رنگ است. به طور کلی طرح های رنگی یک روش عالی برای متحد کردن مجموعه ای از فضاها است. به عنوان مثال ، ممکن است شما سه یا چهار رنگ انتخاب کرده و از آنها در سایه های مختلف در خانه استفاده کنید. استفاده از منطبق و روانشناسی رنگ می تواند مکان خوبی برای شروع شما باشد.

ایجاد تعادل در طراحی داخلی

در یک جمله کوتاه برای کسانی که فقط این مقاله را می خوانند این است که شما باید در  طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی تعادل داشته باشید . تعادل در متریال های مختلف، تعادل در میزان رنگ، تعادل در چیدمان مبلمان و غیره، همه نیاز به تعادل دارد.

تقارن در محیط و فضا بسیار مهم است. حتی تعداد تکرارها باید براساس اصول و تعادل انجام شود.

در این روزها تعادل نامتقارن در طراحی مناسب تر است. تعادل با برخی از اشیا غیر مشابه که دارای وزن بصری یا جاذبه چشم برابر هستند ، حاصل می شود. تعادل نامتقارن راحت تر است و کمتر احساس می شود ، اما دستیابی به آن دشوارتر است. عدم تقارن حرکت را نشان می دهد و به فضای داخلی پر جنب و جوش تری منجر می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 163 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 25 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.